ceylin

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

6 Ağustos 2010 Cuma

Duyarsızlık dönemi mi?

Hani Maria Montessori Annelik Sanatı kirabında da bahsediyor ya çocuğun duyarlılık dönemlerinden, işte galiba bizim cadıda bu aralar sanatsal aktivitelere karşı bir "duyarsızlık dönemi" söz konusu. Dün akşam için planladığım aktivitelere karşı hiç ilgi göstermeyip koltukta oturmayı tercih etmesi  "acaba biryerlerde bir yanlış mı var?" sorusunu aklıma getirdi.
Ceylinin boyaları (parmak boyası. sulu boya. pastel hatta ispirtolu kalemleri bile) alındıkları günden beri hep ulaşabileceği yerlerde olmuştur. Resim yapabileceği kağıt ve defterlerde öyle. Hiçbir zaman odaya girip de eline geçirdiği kalemle duvarları yada koltukları karaladığını görüp donakalmadım. Genelde sanatsal aktivitelerimiz şöyle gelişir. Ben Ceylin'e resim yapmayı öneririm o da gelir masasının başına geçer eline kalemi, fırçayı yada boyayı alır bir iki çizik atar bitti der kalkar gider. Aynı şey yapıştırıcılı işlerde de böyle. Mesela ağız tadıyla bir yırtma yapıştırma yaptığı pek görülmemiştir. Şimdilik pek üstüne gitmiyorum ama düşünmektende kendimi alamıyorum. Sanırım bu tarz aktiviteler yapıp eğlenmeye ben Ceylin'den daha hevesliyim ve sevgili yaramazım her seferinde hevesimi kursağımda bırakmaktan keyif alıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder