ceylin

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

14 Ocak 2011 Cuma

Ahh Şu Anneanne ve Babaanneler...

Büyüklerinize kendi doğru bildikleri dışında birşey yaptırmanın ne zor olduğunu tecrübe ettiniz mi hiç? Ben ettim. Varlıkları bulunmaz bir nimet ve mutluluk kaynağı şüphesiz. Ancak şöyle bir gerçek var ki kafalarına yatmayan bir şeyi onlara uygulatmak 3 yaşındaki çocuğunuza uygulatmaktan daha zor.
Bizim son günlerdeki meselemiz Ceylin'in geçmek bilmeyen öksürüklerinin doktorumuzun önerdiği sebze ağırlıklı bir beslenme kürüyle tedavi edilmesi. Sevgili anneciğime defalarca anlatmış olsamda, her sabah yine öksürükle uyandığımızı söyleyip sebze yedirmeye devam etmemiz gerektiğini hatırlatsamda, her telefonda ne yediğini sorup paketli ve turfanda hiçbir gıda yememesi uyarısını tekrarlasamda olmuyor, önünü alamıyorum. Sakın yanlış anlaşılmasın annem sağolsun elinden geleni yapmaya çalışıyor ama ya Ceylin'e kıyamıyor yada Ceylin allem edip kallem edip istediğini elde ediyor. Daha doğrusu Ceylin birşey yemek istedi mi benim kadar iyi savuşturamıyor. Zamane çocukları da kime ne kadar diş geçirebileceklerini daha kundaktayken öğrendikleri için yufka yürekli anneanne ve babaanneyi çabucak altediveriyorlar. Son bir aydır bizdeki senaryo hergün şöyle;
Akşam annemlere gidiyorum Ceylin'i almaya ve günün kritiğini yapmaya.
" Bugün yine biraz öksürdü" diyor.
"Ne yedi"
"Birkaç dilim portakal (öksürük varken meyve dahil her türlü tatlı gıda yasak). Eee ama çok istedi ne yapayım?
Yada bu sabahda olduğu gibi telefonda babaannesine ne yedi diye soruyorum, tabi bu arada daha yarım saat önce de nelerin verilmemesi gerektiğini hatırlatmış olduğumu aklınızda tutun.
" Çorba içmek istemedi, menemen istedi onu yedi"
"Ama anne yumurtaya allerjisi var doktor vermeyin dedi"
"E ne yapayım ben çorba yemem dedi. Zaten bence onun öksürüğü üşütmekten."
Dip not: 1.Kayınvalidemin evi hamam sıcaklığında sobalı bir evdir.
             2.Ceylin'in hem altı hemde üstü çift giydirilmiştir. Ayrıca yanlarında her an giydirilmeye müsait bir eşofman üstü mevcuttur.
            3. Ceylin'in krup öksürüğünün en etkili tedavisi soğuk havadır.

E ben daha ne diyeyim ki...

1 yorum:

  1. Ben sana diyim Allah yardımcın olsun :) bu anneanne ve babaanneler bir alem.
    Benim kayinvalide de hemen hemen aynı.

    YanıtlaSil