ceylin

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

24 Aralık 2010 Cuma

Emzirme Reformu Sobesi...



Sevgili Blogcu anne'nin başlatmış olduğu bu sobeyi okuduğum an çağrısına uydum ve üstüme alındım. Her ne kadar emzirme dönemimizi geride bırakmış olsak da bu başlıbaşına bir sosyal sorumluluk hareketi ve bende dahil olmaktan son derece mutluyum. İşte benim cevaplarım;

(1) Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç? (*)
Kızımı kucağıma almadan önce en azından her annenin kısa da olsa bir süre emzirebildiğini sanırdım. Anne olduktan sonra içinde bulunduğum sosyal çevre değişti ve ben kendimi çocuğunu emzirebilen şanslı annelerden biri olarak görmeye başladım. Emzirmeyle ilgili bu kadar çok problem yaşanabildiği hiç aklıma gelmemişti.

(2) Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz?
İlk 6 ay sadece anne sütü ile sonraki 10 ay ise ek gıdalar ile beraber tam 16 ay emzirebildim.

(3) Kaç ay doğum izni kullandınız?
Doğumdan sadece 2 gün önce doğum iznine ayrılmış olduğumdan iznimin tamamını doğum sonrası kullanabildim. Süt izinlerimi de topluca kullanınca tam 6 ay evde kuzumlaydım.

(4) Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi?
Saat saat hesaplamadım ama doğum iznimin arkasına eklediğim 2 ay ile sanırım kullandım diyebilirim.

(5) Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı?
Hayır. Sağolsunlar oldukça anlayışlı ve saygılı insanlarla çalışıyorum. Tabi iş yoğunluğu gereği sıkıntılı durumlar yaşandığı da oluyordu zaman zaman. Ama kesinlikle baskı ve tepki ile karşılaşmadım. Bu konuda da kendimi oldukça şanslı buluyorum.

(6) Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı?
Kızımın sabırsızlanması veya ilgisinin çabuk dağılması dışında bu konuda pek sıkıntı yaşamadım. Genelde anlayışla karşılandım.

(7) Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?
Doğumdan sonraki ilk günlerde oldukça moral bozucu sözcükler duydum yakınlarımdan. Özellikle kızıma kolik tanısı konuluncaya kadar hatta tanıdan sonra bile insanlar hala "aç bu çocuk ondan bu kadar çok ağlıyor, sütün yetmiyor galiba senin" şeklinde talihsiz cümleler kullanmaktan hiç çekinmediler doğrusu. Bende eşimden böyle olumsuz konuşmaları ve konuşanları benden uzak tutmasını rica ettim. Neyseki sonrasında giderek azaldı bu çatlak sesler.

(8) Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan “sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü?
Lohusalık ruh halim gereği pek baskı yapılabilecek bir anne değildim ben ancak tabiki bilen bilmeyen birçok insandan bu yönde negatif cümleler duydum.

(9) Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?
Emzirme reformundan başından beri haberdarım ve böyle bir oluşumu başlatan sevgili Blogcu anne'ye ve destek veren herkese çok teşekkür ediyorum. Her ne kadar emzirme dönemimiz geçmiş olsa da böylesi ulvi bir konuda kesinlikle yapılması gereken çok şey var. Doğal olan ne kaldı ki günümüzde, bırakalım bari bebeklerimiz doğar doğmaz o yapay mamalar yerine en saf besin kaynağı olan anne sütüyle doya doya beslensin.

(10) Emzirme Reformu’nu web sitesinde desteklediniz mi? Destek olmak için www.emzirmereformu.com adresindeki formu doldurmanız yeterli.
Evet, hem de duyar duymaz, canı gönülden.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder