ceylin

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers

29 Kasım 2010 Pazartesi

Kreş mim'i...


Bir süredir takip ettiğim Kitubi'de Damla bir Mim başlatmış. Benimde en hassas olduğum konulardan biri olan bu konuya kayıtsız kalamadım. Davetsiz misafir gibi davetsiz mim katılımcısı oldum.
1.Çocuğunuzu kaç yaşında kreşe gönderdiniz/göndermeyi düşünüyorsunuz? Kreşe göndermek için beklediğiniz yaş dışında bir şey var mı?
Cevap: Bence bu tamamen çocuğun hazır olup olmamasına ve göndereceğiniz kuruma bağlı. 3 yaşının dolmasına birkaç ay kala Ceylin'i çok beğendiğimiz bir anaokuluna başarı kabul edilebilecek kadar mutlu bir süreç sonucu göndermeyi başarmıştık. Bu hem Ceylin'in buna hazır olması, hem anaokulu ile birlikte uyguladığımız alıştırma döneminin sayesinde oldu. Çevremden duyduğum  hikayeler öyle kötüydü ki açıkçası bu süreçte benimle aynı şekilde hassasiyet gösteren bir yer bulamasaydım herhalde pes ederdim.
2.Çocuğunuza kreş seçerken sizin için en önemli kriter nedir? Olmazsa olmaz, bu sağlanmazsa evde bakılsın daha iyi diyeceğiniz.
Cevap: Herhalde en önemli nokta çocuğunuzun da orda olmak istemesi ve ordakileri sevmesi. Tabi bunun yanı sıra bir anne olarak bir okuldan daha fazlasını beklemediğim anlamına gelmiyor bu. Bir defa en başta çocugun okula alıştırlması konusundaki tutumlarına çok dikkat ediyorum. Birçok okul yöneticisinin aksine çocuğun bu süreçte ağlatılmasına karşıyım. En çok da şu savunmayı duydum "ağlayarak geliyorlar ama bir süre sonra alışıp oynayama başlıyorlar". Afedersiniz ama başka seçenekleri mi var? ayrıca okulda çocuklara tv izlettirilmesine, yıl sonu göstesisi adı altında anne-baba egosu tatminine, ikindi kahvaltısı adı altında cocuğa verilen abur cuburlara, bahçe diye çocukları üzerinde oynattıkları plastik mikrop yuvalarına da son derece karşıyım.


3.Türkiye’deki kreşlerde rastlamadığınız, keşke olsa dediğiniz bir uygulama var mı?
Cevap: Karma yaş uygulaması var mesela. Şimdiye kadar gezdiklerimin hiçbirinde karma yaş sınıf yoktu. Neymiş efendim kendinden büyüklerin yapıpta kendilerinin yapamadığı şeyler psikolojilerini kötü etkilermiş. Ee peki evde bizim yaptığımız işleri bizim gibi yapamadıklarında da aynısını yaşamıyorlar mı? Bazı şeylerin büyüdükçe daha kolay yapılacağı da bir hayat dersi değil mi?


4.Türkiye’deki kreşlerde yaygın olarak rastladığınız ve saçma bulduğunuz bir uygulama var mı?
Cevap: Olmaz mı? Mesela birçok okulda öğlen uykusundan sonraki zamanların çoğu serbest zaman adı altında çocuğu kendi haline bırakmakla yada tv izlettirmekle geçiyor. Yada havalar soğudu yada yağmur yağdı diye bahçeye çıkartılmıyor. Birde kreşe alıştırılmaya çalışılan anne-babalara tanınan bir hak var ki beni cidden güldürüyor. Dilerseniz çocuğunuzu bir monitörden izletip içinizin rahatlamasına yardımcı oluyorlar sözüm ona. Ama ben şu kısmı anlayamıyorum burda öncelikli olarak teselli edilmesi gereken kişi çocuk değil midir? Neden çocuğun istediği zaman anne-babasını görmesine izin verilmez de anne-babaya teknolojinin bütün imkanları sağlanır?

 
5.Çocuğunuz kreşe gidiyorsa, kreşe başladıktan sonra en çok zorlandığınız konu ne oldu? Henüz gitmiyorsa zorlanacağınızı düşündüğünüz?
Cevap: Bizim en zorlandığımız konu ulaşım oldu doğrusu. İçimize sinen okul evimize uzak olunca ve malum İstanbul trafiği geçit vermeyince bizde "servisim nerde kaldı" diye sızlanıp duran bir yavruyla burun buruna geldik. Zaten devam edemeyişimizin tek sebebi de bu sorunu aşamamış olmamız. Tabi birde anne yüreğinin hissettiği eziklik var ama o her halukarda olduğu için çabuk alışılıyor.

6.Çocuğunuz kreşe gidiyorsa, kreşe başladıktan sonra çocuğunuzda gözlemlediğiniz en olumlu gelişme ne oldu? Henüz gitmiyorsa kreşin gelişimine en büyük katkısı ne olur sizce?
Cevap: Bizim için en önemli gelişmelerden biri meyve yemeye başlamamız oldu. Birde yakın çevre dışından birinin de Ceylin'in kalbini kazanabilmesi var. Bizim anaokulu maceramız bir ay gibi kısa bir süreyi kapsadığı için meyvelerini henüz toplayamadan ayrıldık. Bence çocukların gelişimleri konusunda kattığı artılar  tartışılmaz ama tabi bu noktada doğru bir seçim yapmak da son derece önemli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder